• Δεν θέλω να διαβάσω!

    Δημοσιεύτηκε στις 28 Νοεμβρίου 2016 από admin στο Ενδιαφέροντα Άρθρα.

    Πόσες φορές δεν ακούσαμε την παραπάνω δήλωση από ένα μαθητή  και πόσες  φορές δεν την είπαμε κι εμείς οι ίδιοι,  όταν,  ως παιδιά το διάβασμα γινόταν μία επίπονη διαδικασία την οποία οφείλαμε να διεκπεραιώσουμε.

    Η έρευνα έχει καταδείξει ότι το να πηγαίνουμε  σωστά προετοιμασμένοι στο σχολείο από τις μικρές  τάξεις,  γίνεται τελικά συνήθεια, με τον ίδιο τρόπο που γίνεται συνήθεια το  να μην μας ενοχλεί  το αντίθετο. Κρίνεται λοιπόν, σημαντικό να εκπαιδεύσουμε τα παιδία μας μέσω συγκεκριμένων, απλών αλλά σοφών τεχνικών στη συνήθεια της μελέτης.

    Τακτικός και ευχάριστος χώρος μελέτης:  Όταν ένα παιδί αντικρίζει το χάος όταν κάθεται  να μελετήσει  αποσυντονίζεται και χάνει επίσης χρόνο προσπαθώντας να βρει τα πράγματά του.

    Η ιεροτελεστία του διαβάσματος:  Όταν ο τρόπος που μπαίνουμε στην διαδικασία του διαβάσματος επαναλαμβάνεται  με συγκεκριμένες πράξεις, καθημερινά δρα με ένα τρόπο σχεδόν μαγικό. Για παράδειγμα: Επιστροφή από το σχολείο, φαγητό, μισή ώρα ξεκούραση, ένας χυμός πορτοκάλι ή μία ζεστή σοκολάτα, μία σφιχτή αγκαλιά για να πάρουμε δυνάμεις, διάβασμα.

    Επιβράβευση: Όλοι την χρειαζόμαστε αλλά πόσο μάλλον τα παιδιά που πιέζονται τόσο πολύ! «Τα κατάφερες πολύ καλά σήμερα, αν τα καταφέρεις τόσο καλά και αύριο, το Σάββατο θα πάμε παρέα σινεμά και θα περάσουμε σούπερ!»

    Μικρά διαλειμματα: Είναι απίστευτο το πόσο βοηθούν  τα μικρά διαλείμματα, ειδικά όταν συνοδεύονται από προτάσεις όπως :  «Μόλις τελειώσεις αυτή την άσκηση θα κάνουμε ένα μικρό διάλλειμα και θα πιούμε ζεστή σοκολάτα για να πάρουμε δυνάμεις (ισχυρός ‘σύμμαχος’ σε κάθε ‘μάχη’ η ζεστή σοκολάτα!)» ή «θα χορέψουμε παρέα  για να φύγει το άγχος».

    Tip: Τα παιδιά των μικρών ηλικιών, έχουν ανάγκη από την υποστήριξή μας όταν μελετούν. Ως εκ τούτου, δηλώνουμε την παρουσία μας σε τακτά χρονικά διαστήματα, αλλά ΔΕΝ καθόμαστε πάνω από το κεφάλι τους.

    Αρθρογράφος
    Βίβιαν Φόρτη

    Βίβιαν Φόρτη

Τα σχόλια είναι κλειστά.